Magazín

Softskills 1# - komunikační schopnost, sebereflexe, zvládání zátěže

 Vítejte v prvním díle na téma měkké dovednosti (anglicky soft skills)! Dnes se podíváme ve zkratce na pár těchto skillů. Určitě v budoucnu bude možnost více rozvinout některé dovednosti do větších detailů s konkrétními radami, jak je lépe budovat. Na úvodní stranu tohoto nového segmentu se proklikněte zde.

 

 

 Které soft skilly nás dnes čekají?

 

  1. Komunikační schopnosti

 Zde jsme schopni si zmínit spoustu věcí, které tvoří dobrého komunikatéra (ano, toto slovo existuje, prosím nezpochybňovat). Může se jednat o výšku a tón hlasu, správnou artikulaci, a klidně i rychlost projevu.

 Dobrý dojem z vaší komunikace tvoří jak ta komunikace verbální a neverbální. To si uvědomil i třeba takový antický politik Démosthenés. On sám měl problém s výslovnostítak si dal do pusy kamínky a snažil se čistě artikulovat (nevěříte? mrkněte na to!)

 Určitě vám pomůže, když si zkusíte trénovat svůj přednos i před zrcadlem a zhodnotili si, zdali byste se vlastně, být někým jiným, poslouchali. To navazuje na další bod.

 

  1. Sebereflexe

 Myslet si, že vše znáte a že vše umíte nejlépe, vás povede jen do záhuby. Nejen že budete osina v zadku ostatním, ale také si znemožníte jakýkoli další posun. Logicky – pokud jste nejlepší, kam se dál zlepšovat?

 Když jste více skromní, jste schopni se posouvat dál. Když si přiznáte, že holt nejste nej, máte možnost se tím nej stát.

 Mimo jiné, vy víte, kam a jak směřujete, vy znáte své plány. Kdo jiný by vám měl dát přesnější reflexi? Občas není na škodu si přiznat, že jste zlenivěli a že si byste úkolů zvládli více. Jak to ale zvládat lépe?

 

  1. Zvládání zátěže

 Co nám říkávala maminka: „trénink dělá mistra“. Určitě si všichni vzpomínáme na to, jak velká se nám jevila jedna prezentace o naší oblíbené knížce ve 4. třídě. V maturitním ročníku nám tato vzpomínka přijde úsměvná, že jedna kniha byla problém.

 Čím více se budete vystavovat zátěži, tím více si na ni zvyknete. Na tomto principu staví sportovci. Ten stejný okruh budou běhat do doby, dokud si na něj nezvyknou, a potom udělají co? Ztíží si to. Proč? Ten prvotní okruh pro ně už nebude tolik těžký, když jsou schopni běhat delší okruhy rychleji.

Návrat na úvodní stranu