Magazín

Spolupráce aneb opět Softskils 6#

 Po malém poodběhnutí vás vítáme zpět u série měkkých dovedností! Dnes se podíváme na jednu z nejdůležitějších dovedností, jestli pracujeme v týmu. Pojďme se nyní podívat na to, jak být lepším spolupracovníkem.

 Podíváme se nyní na pár bodů, které povedou k lepší spolupráci nejen na pracovišti!

 

Sdružte se jako tým

 Jak by se vám pracovalo v kolektivu lidí, které vlastně ani neznáte? Někomu sice vyhovuje pracovat sám, ale to není vhodné, když se jedná o společnou práci. Právě takové teambuildingy jsou k tomuto jako dělané (což vychází i z jejich názvu).

 Poznejte se navzájem, navažte aspoň trochu přátelský vztah, ať můžete vědět, že se na své kolegy můžete spolehnout.

 

Stanovte cíle

 Pokud víte, kam směřujete, lépe se vám budou stanovovat jednotlivé menší cíle, abyste toho snáz dosáhli. Když víte, co je cíl, lépe se vám bude práce rozdělovat mezi váš tým a budete mít podle čeho posuzovat, zdali se daří nebo ne.

 

Ujasněte si role a zodpovědnosti

 Když není jasné, kdo má co dělat, tak velice jednoduše dojde k chaosu. Mimo jiné, všichni nemůžou dělat všechno, protože pak by nikdo nedělal nic. Každý člen může v něčem vynikat, a právě v nejlepším případě by přesně tam měl být zaúkolován.

 Důležité je i to, aby členové věděli, kdo odpovídá za co. Důvod je ten, že pokud má někdo na starosti nějakou věc, bude se snažit o to víc, aby to dopadlo, jak má. Pokud by někde nastala chyba, šlo by to, bohužel pro tu danou osobu, na ni.

 

Komunikujte spolu

 I když každý člen ví, co má dělat, je důležité, aby všichni mezi sebou v důležitých věcech komunikovali. Pokud by se tak nestalo, problémy jsou schopny nastat velice rychle. Může se jednat i například o jakousi překážku v práci. Pamatujte: „Komunikace je klíč k úspěchu!

Návrat na úvodní stranu